DHL eCommerce sponsor en logistiek partner van nationale vrouwenteams voetbal, hockey, volleybal en handbal

DHL eCommerce maakt vandaag bekend dat het sponsor en logistiek partner is geworden van de Nederlandse nationale vrouwenteams voetbal, hockey, volleybal en handbal. Niet eerder stapte een sponsor zo groot in de vrouwensport. Het partnership draagt de naam #SameDream, wat duidt op het gezamenlijk streven naar topprestaties. Met het oog op de gespannen internationale situatie had de aankondiging, die plaatshad bij het grootste en groenste sorteercentrum van de Benelux in Zaltbommel, een ingetogen karakter. 

#SameDream
Met de sponsoring draagt DHL bij aan het realiseren van de juiste randvoorwaarden en omstandigheden voor vrouwenteams, om op het allerhoogste niveau hun sportprestaties neer te zetten. De Nederlandse vrouwensport maakt op internationaal topniveau een enorme groei door in prestaties en populariteit. Dat herkent DHL eCommerce, dat de afgelopen jaren als bezorger van online bestellingen zelf een enorme groei doormaakte. Deze match in ambitie en motivatie om tot de beste te behoren wordt samengevat onder de noemer #SameDream. Daarbij biedt DHL de sporters de noodzakelijke steun en support om hun droom waar te kunnen maken. De naam DHL eCommerce prijkt op de shirts van de handbalsters en -volleybalsters. De term ‘logistiek partner’ geldt voor alle vier de vrouwenteams en betekent dat DHL eCommerce zorg draagt voor het transport van materialen van en naar wedstrijdlocaties. 

Deze samenwerking is erop gericht om een nieuwe generatie meiden en vrouwen kracht, energie, positivisme en inspiratie te bezorgen.
Dirk van der Zee, directeur vrouwenvoetbal bij de KNVB, namens de vier sportbonden.

Groei en nieuwe wegen
De vrouwenteams zijn blij met de nieuwe overeenkomst. Jan Dirk van der Zee, directeur vrouwenvoetbal van de KNVB, spreekt namens de vier sportbonden: ”Groeien en nieuwe wegen inslaan, is wat wij herkennen in een bedrijf als DHL eCommerce. We – en dan heb ik het over de Nevobo, de KNHB, het NHV en de KNVB - passen goed bij elkaar; hands-on en erop gericht de beste te willen zijn. Deze samenwerking is erop gericht om een nieuwe generatie meiden en vrouwen kracht, energie, positivisme en inspiratie te bezorgen. Prachtig dat DHL open staat voor dit nooit eerder vertoonde partnership met vier sportbonden en samen met ons dezelfde droom nastreeft.”

‘Perfect fit
Michel Clausing, CCO van DHL eCommerce Benelux: “De vrouwenteams laten zien dat je met hard werken veel kunt winnen, maar dat je daarbij ook slimme nieuwe wegen moet bewandelen, zoals DHL eCommerce dat doet met digitale features en groene bezorgopties. De aansluiting met nationale teams wordt bovendien ingegeven door het feit dat DHL eCommerce van oudsher diep geworteld zit in de Nederlandse samenleving. ”Dit sponsor- en partnership is een perfect fit, waarmee alle partijen hun voordeel kunnen doen en waarbij het publiek hopelijk het resultaat beleeft met mooie sportieve prestaties.”

Ambassadeurs
Om de medewerkers en klanten van DHL eCommerce mee te nemen in het wel en wee van de sporters op weg naar hun successen treedt van ieder team één van de speelsters op als ambassadeur; dat zijn handbalster Lois Abbingh, hockeyster Pien Sanders, volleybalster Laura Dijkema en voetbalster Jackie Groenen. 

Handbalster Lois Abbingh: “Wij zijn heel blij dat DHL eCommerce zich aan ons team verbindt. We willen graag voorbeelden zijn voor de nieuwe generatie. Daarom is het ontzettend mooi dat we samen met DHL eCommerce de komende jaren een nieuw traject aan kunnen gaan en kunnen bouwen aan nieuwe successen. DHL eCommerce is internationaal bekend en het is mooi om het merk op deze manier aan de handbalwereld te laten zien. Persoonlijk kijk ik er met trots naar uit om mijn rol als ambassadeur te vervullen.”

Hockeyster Pien Sanders: “Ik ben er trots op ambassadeur te mogen zijn van een samenwerking tussen zo’n groot internationaal bedrijf als DHL en deze vier prachtige sportteams. Alle vijf hebben we de ambitie om wereldtop te zijn, allemaal hebben we de afgelopen jaren een mooie staat van dienst opgebouwd. Ik hoop dat we met deze samenwerking nog meer jonge meiden kunnen inspireren het beste uit jezelf te willen halen. In én buiten de sport.”

Volleybalster Laura Dijkema: “Dit jaar staat voor ons in het teken van het Wereldkampioenschap in eigen land, een groter toernooi werd nooit eerder in Nederland georganiseerd. Dat we op het WK mogen spelen met DHL op ons shirt maakt mij heel trots. Wij voelen ons als volleybalsters verbonden met de voetbalsters, handbalsters en hockeysters, allemaal teams die de laatste jaren grote resultaten hebben geboekt en, misschien nog wel belangrijker, die talloze jonge meisjes hebben geïnspireerd om hun dromen na te jagen. Met DHL en de andere vrouwenteams delen wij een gemeenschappelijke droom: tot de wereldtop behoren in onze expertise. Ik ben er trots op dat ik ambassadeur mag zijn van dit unieke partnership.”

Voetbalster Jackie Groenen: “Welke topsport meiden en vrouwen ook beoefenen, allemaal hebben ze dezelfde droom: zo goed mogelijk presteren en het hoogst haalbare bereiken. Als OranjeLeeuwin wil ik daarnaast ook nieuwe generaties meiden en vrouwen inspireren. Door te laten zien hoe vrouwen zich in de topsport kunnen manifesteren. Daar zijn we met de OranjeLeeuwinnen al jaren mee bezig en het partnership met DHL gaat eraan bijdragen dat we weer een nieuwe stap kunnen maken. En dankzij DHL zal datzelfde gelden voor de handbal-, volleybal- en hockeyvrouwen. Allemaal hebben we de #SameDream!”

Geschreven door

Ewout Blaauw

Director Corporate Communications

Mis geen update, meld u aan voor onze nieuwsbrief. Aanmelden