2.100ste ServicePoint DHL geopend

DHL heeft zijn 2.100ste ServicePoint in gebruik genomen. Daarmee is een belangrijke mijlpaal bereikt, waarbij iedere Nederlander op redelijke afstand een DHL-punt heeft, vergelijkbaar met andere primaire voorzieningen. Het 2.100ste ServicePoint is Plentyparts in Borne.

Servicepunten spelen een cruciale rol in het bezorgnetwerk. Consumenten gebruiken deze op drie manieren. Om hun pakketten te ontvangen, omdat ze niet thuis willen wachten, om hun retouren af te leveren en om zelf pakketten te kunnen versturen. Aan-huis services blijven belangrijk, de meeste consumenten kiezen daar nog steeds voor, maar consumenten willen zelf DHL ook kunnen bereiken. Naast de ServicePoints in winkels zijn er ook onbemande pakketkluizen die deze functie vervullen. Bovendien is er een groeiend bestand aan zogenaamde buurtpunten, bij particulieren aan huis, waar DHL ook gebruik van maakt.

We komen tegemoet aan de wensen van de consument én kunnen onze bezorgkwaliteit beter garanderen
Martijn Kleij, VP Marketing & Retail bij DHL eCommerce

Centraal in alle ontwikkelingen is het gemak van de consument dat gediend moet worden. Ontvangers willen en verwachten steeds meer controle over de bezorging van hun online bestellingen. Naast het makkelijk volgen van waar hun pakket zich bevindt, via track & trace, willen ze ook zelf kunnen ingrijpen in de bezorging. Dan kan met ingang van november ook als de ontvanger onverhoopt niet thuis is. Deze krijgt dan vanaf november naast een kaart in de bus ook een ‘bezorger-gemist-melding’ per e-mail. De ontvanger kan tot één minuut voor middernacht dan een nieuwe bezorgafspraak maken. Wil de ontvanger niet, dan ligt het pakket de volgende dag klaar op het dichtstbijzijnde DHL ServicePoint.

DHL eCommerce investeert in zijn services, om ontvangers steeds meer die controle te bieden. Martijn Kleij, VP Marketing & Retail van DHL eCommerce Benelux:  “Het mes snijdt aan twee kanten: we komen tegemoet aan de wensen van de consument én we kunnen onze bezorgkwaliteit beter garanderen. We beperken onnodige stops en dat draagt bij aan het duurzaam bezorgen. Het is één van de maatregelen waarmee DHL toewerkt naar volledig emissievrije bezorging in 2050.”

Geschreven door

Ewout Blaauw

Director Corporate Communications

Mis geen update, meld u aan voor onze nieuwsbrief. Aanmelden