Grip op uw zendingen
Binnen Nederland en Europa

Op deze pagina leest u de gevolgen van het coronavirus voor de zendingen in de Benelux en de rest van Europa.

Extra hygiënemaatregelen bij bezorging
DHL tekent voor ontvangst

Het virus kan zich normaal gesproken niet via pakjes en pallets verspreiden, maar de bezorger en ServicePoint-medewerker zijn zelf wel extra alert op alle hygiënemaatregelen. Voorlopig tekenen wij daarom zelf voor zendingen waarvoor een handtekening vereist is. Dit doen we in het bijzijn van de ontvanger. Ook houden we een gepaste afstand (richtlijn 1,5 meter) en vermijden fysiek contact.

Bezorging in de Benelux en Europa
Aanpassingen in onze bezorging

De wijzigingen verschillen per land. Staat een land niet in het lijstje hieronder, dan geldt: business as usual. Door de COVID-19 maatregelen geldt in onder andere Duitsland en Italië een vertraging van enkele dagen in de bezorging. Dit geldt ook voor zendingen naar consumenten. In de meeste landen tekent de bezorger voor ontvangst. Zorg ervoor dat u zeker weet dat uw zakelijke ontvanger in het buitenland open is en de zending in ontvangst kan nemen.

Nederland

Door de lockdown is een beperkt aantal DHL ServicePoints dicht. Als een pakket onderweg is naar een gesloten locatie dan proberen we het bij een ander punt af te geven. Lukt dat niet? Dan gaat het retour. Bekijk de openingstijden voordat u een DHL punt bezoekt.

DHL ServicePoint locator


Alleen bij grote DHL ServicePoints kunt u meer dan 25 pakketten per dag brengen. In onze locator kunt u filteren op XL-punten. Verstuurt u naar een gesloten bedrijf of winkel, maar neemt deze nog wel zendingen aan? Dan moet dit vermeld worden bij de deurbel, anders gaat de zending retour.

België

Door de extra COVID-19 maatregelen in België heeft bpost veel meer zendingen te verwerken. Verstuur niet meer zendingen dan met ons is afgesproken. Is een zakelijke zending onderweg naar een gesloten locatie, dan gaat het pakket retour naar de afzender.

Frankrijk

Een deel van de afhaalpunten is gesloten. Pakketten worden in dat geval doorgestuurd naar een ander servicepunt in de buurt of gaan retour naar de afzender. Houd rekening met een aantal dagen vertraging in de bezorging. Geef een telefoonnummer mee in de zendingsdata van zakelijke ontvangers. Wij controleren of de ontvanger open is voor bezorging. Kan een zending niet bezorgd worden, dan gaat die retour.

Duitsland

Is uw zakelijke ontvanger gesloten door corona, dan gaat uw zending retour naar de afzender. Door de coronamaatregelen en vertragingen in de sortering en bezorging is de bezorgduur minimaal een dag meer.

Frankrijk, Spanje en Zweden

Door hevige sneeuwval kunnen zendingen naar Spanje, Zweden en Frankrijk vertraging oplopen. Houd track en trace in de gaten voor de laatste status.

Kroatië

Door recente aardbevingen in Kroatië is het mogelijk dat zendingen tot 5 dagen vertraagd zijn. Zendingen die we in getroffen gebieden niet kunnen bezorgen, gaan naar u retour.

Altijd op de hoogte

Heeft u vragen over aanpassingen in onze service door het coronavirus? Neem dan contact op met uw accountmanager of onze Support afdeling.

Support zakelijk