Grip op uw zendingen
Binnen Nederland en Europa

Op deze pagina leest u de gevolgen van het coronavirus voor de zendingen in de Benelux en de rest van Europa.

Extra hygiƫnemaatregelen bij bezorging
DHL tekent voor ontvangst

Het virus kan zich normaal gesproken niet via pakjes en pallets verspreiden, maar de bezorger en ServicePoint-medewerker zijn zelf wel extra alert op alle hygiƫnemaatregelen. Voorlopig tekenen wij daarom zelf voor zendingen waarvoor een handtekening vereist is. Dit doen we in het bijzijn van de ontvanger. Ook houden we een gepaste afstand (richtlijn 1,5 meter) en vermijden fysiek contact.

Bezorging in de Benelux en Europa
Aanpassingen in onze bezorging

Door de COVID-19 maatregelen kunnen er vertragingen zijn in de bezorging. In de meeste landen tekent de bezorger voor ontvangst. Zorg ervoor dat u zeker weet dat uw zakelijke ontvanger in het buitenland open is en de zending in ontvangst kan nemen.

Nederland

Door de lockdown is een beperkt aantal DHL ServicePoints dicht. Als een pakket onderweg is naar een gesloten locatie dan proberen we het bij een ander punt af te geven. Lukt dat niet? Dan gaat het retour. Bekijk de openingstijden voordat u een DHL punt bezoekt.

DHL ServicePoint locator

Alleen bij grote DHL ServicePoints kunt u meer dan 25 pakketten per dag brengen. In onze locator kunt u filteren op XL-punten. Verstuurt u naar een gesloten bedrijf of winkel, maar neemt deze nog wel zendingen aan? Dan moet dit vermeld worden bij de deurbel, anders gaat de zending retour.

Altijd op de hoogte

Heeft u vragen over aanpassingen in onze service door het coronavirus? Neem dan contact op met uw accountmanager of onze Support afdeling.

Support zakelijk