Mijn pakket is vertraagd of zoek. Wat kan ik doen en verwachten?

Support

Doet je pakket er langer over dan je verwacht? Dit is natuurlijk erg vervelend! We werken hard om jouw pakket op het verwachte bezorgmoment bij je te bezorgen. Door de grote hoeveelheden pakketten die we dagelijks verwerken, lukt dit helaas niet altijd. We proberen je pakket alsnog zo snel mogelijk af te leveren.

Zending staat langere tijd stil of lijkt vermist
Natuurlijk is het niet de bedoeling dat je pakket voor een langere tijd niet in beweging is. In zo’n geval kun je het beste contact opnemen met de verzender. Maar wat als het pakket al is overgedragen aan DHL? – Ook dan adviseren we je contact op te nemen met de verzender. Die zorgt dat er een onderzoek naar je pakket wordt ingesteld. De verzender beschikt ook over aanvullende pakketinformatie (zoals uiterlijke kenmerken en grootte), die van belang is voor het onderzoek.

Mijn pakket is zoek. Wat kan ik doen en verwachten?
Mocht je pakket toch niet gevonden worden, dan is het de verzender die aanspraak maakt op een eventuele vergoeding. Let op: de aansprakelijkheid van de vervoerder is beperkt. De hoogte van de vergoeding hangt samen met de bestemming: voor een zending binnen Nederland €3,40 per kg, en voor een internationale zending over de weg ongeveer €10,00 per kg. 

Over wet- en regelgeving
Deze vergoedingen zijn bepaald in de Nederlandse wet waar het om wegvervoer binnen Nederland gaat, en in het CMR-verdrag als het om internationaal wegvervoer gaat. De volgende wetten en regels beschrijven de vergoedingen voor zendingen die niet verzekerd verstuurd zijn:

•    Boek 8 van het Burgerlijk Wetboek, artikel 1105 en besluit ex artikel 1105, voor zendingen binnen Nederland;
•    het CMR-verdrag voor internationale zendingen.

Heb je een andere vraag?

Support