U bent hier

Veelgestelde vragen

Pakketten verzenden

Wat houdt de optie Extra Zeker in?

Met de optie Extra Zeker vraagt onze bezorger om een handtekening van de ontvanger en kun je bij eventuele schade of verlies tot maximaal € 500,- per pakket vergoed krijgen.

Hoe verstuur ik een pakket?

Je kunt je pakket in drie stappen online klaarmaken en eventueel direct betalen met iDeal. Kijk voor een kort stappenplan op deze pagina.

Wat kost het versturen van een pakket?


Een pakket binnen Nederland verstuur je al vanaf € 5,-. Bekijk onze tarieven voor een overzicht van de mogelijkheden.

 

Hoe moet ik mijn pakket verpakken?

Een goed verpakte inhoud voorkomt teleurstelling bij je ontvanger. Bekijk daarom onze verpakkingstips.

Hoe groot en zwaar mag het pakket zijn?

Je pakket mag maximaal 10 kg wegen en niet groter zijn dan 60 liter (lengte x breedte x hoogte). Verder is de maximale grootte van het pakket 80 cm, waarbij een andere zijkant maximaal 40 cm lang mag zijn.

Zijn er producten die ik niet kan versturen?

Ja, er gelden een aantal regels voor de inhoud van je pakket. Uit veiligheidsoverwegingen versturen wij deze artikelen niet:

  • Producten van een erg hoge waarde (kunst, antiek, goud, etc.)
  • Contant geld, creditcards, telefoonkaarten, waardecheques, etc.
  • Menselijke organen, dieren, levensmiddelen, planten, mest, etc.
  • Vuurwapens, militaire goederen, drugs, etc.

Twijfel je over een product, neem contact op met onze klantenservice.

Kan ik een pakket naar het buitenland versturen?

Je verstuurt een pakket naar het buitenland net zo makkelijk als binnen Nederland. Kijk hier voor meer informatie.

Kan ik een pakket versturen naar een postbus- of antwoordnummer?

Nee, helaas kun je geen pakket versturen dat is geadresseerd aan een postbusnummer of antwoordnummer.

Waar kan ik mijn pakket afgeven?

Je kunt je pakket afgeven bij een DHL Parcelshop of DHL Parcelstation. Dat zijn er inmiddels meer dan 1.000 door heel Nederland. Vind hier een afleverpunt bij jou in de buurt.

Ontvang ik een verzendbewijs?

Wanneer je het pakket aanbiedt bij een DHL Parcelshop of DHL Parcelstation, ontvang je een verzendbewijs. Bewaar dit bewijs goed. Hierop staan alle belangrijke gegevens over de verzending van je pakket.

Wanneer wordt mijn pakket bezorgd?

Wij bezorgen je pakket van maandag tot en met zaterdag, in verschillende tijdvensters. Je kunt hier per postcodegebied zien hoe laat we bezorgen. Je ontvangt een e-mail of sms op het moment dat het pakket is bezorgd op het opgegeven adres.

Hoe weet de ontvanger dat het pakket is bezorgd bij een afleverpunt?

De ontvanger van je pakket krijgt een bericht per e-mail of sms als het is bezorgd bij een DHL Parcelshop of DHL Parcelstation.

Hoe weet ik of mijn pakket door de ontvanger is opgehaald?

Zodra je pakket door de ontvanger is opgehaald, ontvang je hiervan een bericht per sms of e-mail.

Hoe kan ik een claim indienen of restitutie aanvragen?

Is je verstuurde pakket beschadigd aangekomen bij de ontvanger of wordt het pakket vermist? Vul dan een claim- of restitutieformulier in, dan nemen wij contact met je op.

Pakketten ontvangen

Wanneer kan ik mijn pakket verwachten?

Heb je van de verzender of van de webshop waar je iets hebt besteld een Track & Trace code ontvangen, dan kun je je pakket hier volgen. Let op: je kunt de status pas bekijken zodra het pakket bij ons is aangemeld. Dat kan even duren.

Wat zijn de bezorgdagen? En hoe laat wordt mijn pakket bezorgd?

Wij bezorgen van maandag tot en met zaterdag, in wisselende tijdvensters. De bezorgtijd is afhankelijk van het bezorgadres. Kijk hier hoe laat we in jouw buur bezorgen.

Wat gebeurt er als het pakket niet kan worden afgeleverd?

Als je niet thuis bent op het moment van bezorging en we het pakket ook niet bij je buren kunnen afgeven, dan laten we een kaart achter in je brievenbus. Met de code op deze kaart kun je op onze website aangeven wanneer we weer bij je langs kunnen komen. Je kunt er ook voor kiezen om je pakket bij de buren af te laten leveren of bij een DHL Parcelshop of DHL Parcelstation. Maak je geen keuze, dan wordt het pakket de volgende dag opnieuw aangeboden (tot maximaal 4 keer).

Mijn pakket is bij de buren bezorgd. Wat nu?

Om te zorgen dat je je bestelling zo snel mogelijk ontvangt, kan je pakket ook bij de buren worden bezorgd. De bezorger laat in dat geval een bericht bij je achter waarop staat bij welke buren dat is gebeurd. Weet je het zendingsnummer, dan kun je op Track & Trace volgen waar en wanneer je pakket is bezorgd.

Wil je niet dat je pakket bij de buren wordt bezorgd? Neem dan contact op met de verzender. Die kan zorgen dat wij de instructie krijgen het pakket niet bij de buren af te leveren.

Kan ik mijn pakket op een ander adres laten bezorgen?

Nee, dat is helaas niet mogelijk. Neem contact op met de verzender als je het pakket op een ander adres wilt laten bezorgen.

Kan iemand anders dan ik het pakket bij het DHL Parcelshop ophalen?

Voor het ophalen van een pakket is altijd een geldig legitimatiebewijs (identiteitskaart, paspoort of rijbewijs) nodig. Iemand anders dan de ontvanger mag het pakket afhalen, maar alleen met geldige legitimatie. Is bij verzending voor de optie ‘Extra Zeker’ gekozen, dan kan alleen de originele ontvanger het pakket ophalen.

Ik verwacht een rembourszending. Wat moet ik daarvoor doen?

Zorg ervoor dat je voldoende contant geld in huis hebt, een rembourszending moet namelijk altijd contant worden betaald. Onze bezorgers hebben uit veiligheidsoverwegingen weinig wisselgeld bij zich, dus probeer gepast te betalen.

Hoe lang blijft het pakket bij een DHL Parcelshop beschikbaar?

Indien het pakket na 2 dagen nog niet bij ons is opgehaald, ontvang je een herinnering. Dat doen we nog een keer na 5 dagen. Als het pakket 7 kalenderdagen na na aflevering bij de DHL Parcelshop nog niet is afgehaald, sturen we het pakket terug naar de verzender. Zowel de verzender als jij ontvangen hiervan een bericht per sms of e-mail. Het pakket is vanaf dat moment niet meer beschikbaar bij de DHL Parcelshop.

Mijn pakket is teruggestuurd naar de verzender. Wat kan ik doen?

Wij kunnen je pakket dan helaas niet meer onderscheppen. We raden je aan contact op te nemen met de verzender van het pakket, die kan zorgen dat je pakket opnieuw wordt verstuurd. Een overzicht van de verzenders en bijbehorende contactgegevens vind je hier.

Waar moet ik op letten als ik een pakket terugstuur?

Informeer bij de webshop hoe je een pakket terug kunt sturen. Zorg ervoor dat je het pakket goed verpakt en dat het label dat je op het pakket aanbrengt, goed zichtbaar is. Als je het pakket afgeeft bij een DHL Parcelshop of DHL Parcelstation dan ontvang je een verzendbewijs. Hiermee kun je het pakket volgen via Track & Trace.

 

Ik heb een klacht over de bezorging van mijn pakket.

Dat is vervelend om te horen. Wij adviseren je deze klacht te richten aan de verzender. Die zal zorgen dat je klacht door ons in behandeling wordt genomen.

DHL Parcel klantenservice

Staat het antwoord op je vraag hier niet tussen? Neem dan contact met ons op. Wij zijn op werkdagen te bereiken op het nummer 0900 - 222 21 20
(€ 1,- per gesprek). Je kunt ons ook vinden via Facebook.